lunes, 12 de noviembre de 2012

Esnatu! Klase metodologia aldaketa!




 

Urte honetako arlo batzuetan lantzen ari garen moduan, irakasle batzuk ez dakite haien ikasleen arreta nola bereganatu. Tradizionalki, edukiak emateko azalpen amaigabeak erabili dira baina gaur egun, badakigu hainbat modu eta baliabide ezberdin daudela klaseak dinamikoagoak izateko.

Gure lehenengo eginkizuna, ikaslea motibatu eta aktibatzea izango da. Horretarako egiten ari garen lanean sinistu behar dugu, positibitasuna transmititu ahal izateko. Ikasleen arreta bereganatu ahal izateko, ikasle-irakasleen harteko harreman zuzena sustatu behar dugu.

Edukien azalpena murriztu beharko litzateke eta ikasleen parte hartzea gehiago sustatu. Horrela klasean dinamika sortzen da, elkarrekintza. Aurrean ditugun ikasleei gogoratu behar zaie  garai teknologikoa batetan jaio eta hazi direla eta hori aprobetxatu behar dutela. Ahoz egiten diren aurkezpenak gero eta erakargarritasun gutxiago dute eta klasean egiten diren ahozkoak, jarraitzeko zailak izaten dira.

Teknologia egunero garatzen doan einean, guk bere alboan jarraitu behar dugu eta dagokigun garaiari egokitu. Horregatik, gero eta irakasle gehiago, haien azalpenak egiteko baliabide teknologikoak erabiltzen dituzte: power point, bideoak, prezi, blogak...esate baterako. Aurkezpen mota hauek erakargarriakgoak dira umeen begientzako eta mugimendua eta kolore biziak gehitu ahal ditugunez haien arreta bereganatu dezakegu  erraztasun gehiagorekin. Talde honetan ere, klasean lantzen den gaia sartzen da; gaitasun digitala konkretuki. Tresna mota berri honek, lan ildoak eguneratze, ezagutza eta hausnarketaren beharrei erantzuna ematea dauka helburu, gizarte eraldaketa eta hezkuntzaren hobetzea kontuan hartuz.

Baina ikasleen arreta izateko eta baliabide teknologikoak alde batera utzita, beste baliabide batzuk daude ere. Adibidez, emandako edukia ariketen bidez taldeetan lantzea edo jokuen bidez konpetentzia positiboa lantzea; ikasleak aktibatzeko eta guztion artean klase dinamikoagoak sortzeko. Azken finean, teoria gutxiago eta praktika gehiagoren bila goaz; horrela, ikasleak lozorrotik esnatuko dira eta klaseak beste ikuspuntu batetatik begiratuko dituzte.






No hay comentarios:

Publicar un comentario