miércoles, 21 de noviembre de 2012

Bizikidetza arazoak

Eskolan egon ditezkeen bizikidetza arazoak lau multzotan banatu ditzakegu:


Gertatu daitezkeen arazo hauei irtenbideren bat bilatzeko hezkuntza komunitate osoaren laguntza beharrezkoa dela uste dut. Hau da, ez da ikasle eta gurasoen gauza bat; irakaslea, gainerako ikasleak, ikastolaren zuzendaria...guztiak inplikatu behar dira eta beharrezkoak diren aldaketak egin umea gelan eroso egoteko eta guztiok lasai aurrera jarraitu ahal izateko.


1.  Ikasketei gaitzespena:  Gainerako klasekideei ikasteko aukera kendu jarrera konkretu batzuekin. Baliteke jarrera hauek klaseko erritmoa ez moztea baina irakaslearen azalpenetan eragina izaten dute. 

Klasera ez joatea, berandu iristea, materiala ez eramatea, bidalitako lanak ez egitea, erdi lo egotea... eta horrelako jarrerak erakusten digute ikasleak ikasketei dituzten gaitzespenak.

2. Jokaera desegokiak: Gizabide edo gainerako ikaskideekiko errespetu faltak. Ikaslea ez du irakaslea edo ikaskideak molestatu nahi; ikasi duena egiten du. 
Lehen hezkuntzan eta DBH-n dauden balore eta arauen arteko ezberdintasunak islatu nahi ditu.  

3. Jarrera disruptiboak: Objektiboki oldarkorrak ez diren jarrerak baina ikaskuntza-irakaskuntza prozesua geldiarazten dutenak. Ikasleak inguruarekin erlazionatzeko zailtasunak dituenean gertatzen da. Jarrera hauekin irakaslearen atentzioa deitu nahi da eta gela barruan botere estatus bat lortu.

4. Jarrera oldarkorrak: Beste pertsona bati asmo txarrez egindako kaltea. Bi jarrera oldarkor ezberdindu daitezke: Emozionala eta harrapakaria.



Horrelako arazoren bat gertatzeko arrazoiak: Umeen ingurua, hezkuntza, garapen bide bezala ez ikustea; irakasle irakasten dituen eta ikasleak ulertzen ez dituen ezagutzen artean dagoen distantzia; interes falta eskola eskaintzen duenagatik; inguruko pertsonekin harremanetan egoteko zailtasunak....etab.

Arazo mota hauen aurrean hainbat gauza egin ditzakegu eta ahalik eta lasterren ikusten baditugu hobeto. Horrela, dagoen arazoa erraztasun gehiagorekin konpontzeko aukera izango dugu eta ez dira handiagotuko.


Irakaslearen oinarrizko funtzioa irakastea dela badakigu baina hortik aparte, gela barruan hainbat zeregin ezberdin dituzte, eta ikasleen artean harreman positiboak bideratzea eta klasea emateko giro ona sortzea zeregin horietako batzuk dira. Hori aurrera eraman ahal izateko egin behar den lehenengo gauza arauak finkatzea izango da; ikasleen artekoak, ikasle eta irakasleen artekoak eta irakasle eta ikasleen artekoak. Hauek izan daitezke ezarri daitezkeen arau batzuk:

Ikasleen artekoak: 

- Haien artean errespetua edukitzea.
- Borrokak, zigorrak ekarriko dituzte.
- Txandak errespetatu.
-Gauzak guztien artean partekatu behar dira.
-...

Ikaste eta irakasleen artekoak:

- Irakasleak esaten duena bete behar dute.
- Irakaslea hitz egiten duenean, haiek isilik egongo dira.
- Egunero materiala eta etxerako lanak eginda eraman behar dituzte.
- Gela txukun eduki behar dute.
-...

Irakasle eta ikasleen artekoak:

- Negatiboak eta positiboak jartzeko eskubidea daukate.
- Ikasleak dituzten galderak erantzun behar dituzte.
-Ikasleren bat txarto portatzen bada, gurasoei deitzeko beharra daukate.
- ...


No hay comentarios:

Publicar un comentario