miércoles, 28 de noviembre de 2012

Klasean diziplina, baina zein?




Irakasleak klasean aurkitzen duen arazoetako bat ikasleen jarrerak dira. Kasu batzuetan jarrera arazoak dituzte eta beste batzuetan, jarrera izugarria ona izateak ere bizikidetza arazoak ekar ditzake.

Klasean dauden ikasle mota bakoitzaren arabera diziplina estilo bat erabili beharko dugu; bakoitzaren beharretara egokitzen dena. Hiru diziplina ezberdintzen dira: Autoritarioa, permisiboa eta demokratikoa.

Diziplina autoritarioan: Irakaslea da protagonista eta irakasleak ezagutza jasotzen dituzten pertsona pasiboak dira; ez dute ikaskuntzan parte hartzen. Diziplina mota hau ez da inoiz eraginkorra izango, ezaugarri hauek bakarrik aipatuta ikasle-irakasleen arteko harremanik ez dagoela ikusten delako eta ikaskuntza on bat garatu ahal izateko bien parte hartze aktiboa   beharrezkoa delako.


Diziplina permisiboa: Irakasle eta gurasoek oinarrizko arau batzuk finkatzen ez dituztenean eta umea ondo deritzona egiten duenean gertatzen da. Zigorrak aplikatzen direnean arraro sentitzen da haurra, araurik finkatuta ez daudenez ez dakielako zer egin duen txarto. Jarrera on bat izateagatik ez da umea saritzen, gizartearen onarpenarekin balio delako pentsatzen dutelako.


Diziplina demokratikoa: Bere ezaugarririk garrantzitsuena ikasleen parte hartzea da. Ikaskuntza metodo bezala, motibazioa erabiltzen du eta irakasle hauek egiten dituzten gauzak, behaketaz, kritikaz, bateraketa eta errespetuaz gauzatzen dituzte. Haien helburua, guztiok batera ikaskuntza osotu bat garatzea da.

Hiru diziplina motetaik, hirugarrena hoberena da; Diziplina demokratikoaren bidez ikasleak ospetsuagoak izango dira, seguruagoak eta gizartearekiko trebeagoak. Ikaslearen jarrera, jasotako baloreen araberakoa izango da, beraz, guztien ongizaterako beharrezkoak diren baloreak irakasten badiegu, egunerokoan horiek aplikatuko dituzte.

Diziplina metodo hau hoberena izanda,  diziplina arazoak saihestu daitezke baina nola? Ikasle bakoitzari dagokion diziplina aplikatuz, diziplina hori balio ez badu beste batzuk aplikatuz.... beharrezkoak diren gauzak eta irakaslearen eskuetan dauden gauzak eginez, ikaslearen erosotasuna eta garapena helburu bezala izanda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario